tisdag 25 september 2012

Att älska livet - To Love The Life

Livet - Detta ofattbara fenomen som alla vi människor delar, vad är det egentligen? Livet är gåtfullt, ibland är det nära att förgöra dig och mig när vi lider av sorg och smärta. Men utan dessa hemska kval är det svårt att lära känna essensen av livet självt.

Visst är det underbart att få vakna på morgonen och känna lycka! Men om du och jag inte utforskar livets gåta djupare är det svårare att kunna uppleva lyckan. När livet är skört, desto djupare livet och närmare lyckan kommer du och jag.

I skuggrikets kontraster mellan liv och död kan vi se hur dyrbart livet är. Jag omfamnar än en gång på nytt kärleken till livet med alla dess skiftningar och jag önskar att få fortsätta att utforska djupare denna gåta tillsammans med dig.
Life - An incomprehensible phenomen that all mankind share, but what is it really about? Life is mysterious, sometimes it is nearly to destroy you and med when we suffer from sorrow and pain. But without these awful torment it is difficult to learn to know the essence of life itself.

It is  truly wonderful to wake up in the morning and feel happiness. It's a great gift, but if you and I don't explore deeper the mystery of life it is difficult to experience happiness. When life is fragile, you and I are able to reach deeper into life and become closer to true bliss.

In the kingdom of shadow's contrasts between life and death we are able to see how precious life is.I once again embrace the love to life with all its changings and I wish to continue to explore deeper this enigma together with you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar